gravatar

Jom tengok TV secara online menggunakan Readon TV Player

by shuko

TV Readon Player Software

 

Salam dari aku kepada semua pelawat-pelawat setia blog ni. Harap ada la pengunjung setia blog ni ye. Kehkeh.. Hari ni seperti yang tidak dijanjikan, aku ingin kongsikan kepada tuan puan semua satu software yang amat berguna bagi sesiapa yang ingin melihat siaran televisyen secara streaming. By the way, aku dah lama nak post pasal ni. Tapi disebabkan energy aku masih low sampai sekarang, so terpaksa ditangguhkan sampai la ke hari ni. Alhamdulillah dapat jugak aku post pasal software ni. (^_^)

 

Sepanjang aku mengetest banyak software TV kat internet, akhirnya aku terjumpa software Readon yang pada pandangan aku adalah terbaik setakat ni. Tapi, kalau korang rasa nak kongsikan software TV lain yang lebih baik dari ni, boleh la kongsikan kat bahagian komen k. Sharing bermakna ‘you love me’. Kehkeh.. Gurau je.

 

Tuan puan boleh download software ni kat sini: Download Readon Player 

 

Antara sebab aku katakan Readon TV Player ni terbaik adalah:

 

-> 1st time aku tengok software TV yang support plugin SopFilter & TVU. So, anda boleh jugak tengok channel-channel yang berada di dalam database Sopcast & TVU player.

-> Software ni akan update database nya secara automatik semasa anda bukak software ni tiap-tiap hari.

-> Software ni support VLC plugin yang akan memudahkan anda untuk merecord channel yang anda sedang streaming.

-> Ia bukan sahaja untuk melihat TV yang ada dalam setiap negara tapi terdapat jugak Radio, Movies On Demand & Live Sports kat dalam tu.

-> Membolehkan anda untuk ‘Report Dead Link’ bagi channel yang dah tak boleh lagi distreaming a.k.a mati dan ‘Add New’ channel yang anda ingin kongsikan bersama dengan orang lain.

 

Ni la sebahagian kelebihan software Readon di mata aku. Salah satu lagi sebab software ni menjadi pilihan aku adalah sebab di dalam software ni terdapat banyak TV Malaysia berbanding software yang lain.

 

Kat bawah ni, aku nak tunjukkan screenshot software ni:

 

Readon TV Movie Radio Player

 

 

Cara nak tengok TV di dalam Sopcast & TVU menggunakan software ni:

 

install sopfilter and tvu plugin readon

Klik Install SopFilter & Install TVU Plugin dahulu

 

3rd party tv or radio readon

Baru klik  Sopcast atau TVU Player kat bawah Tab 3rd Party TV

 

Cara nak tambah channel baru:

 

add new channel readon

Right click kat mana-mana & lepas tu klik Add New

 

how to add new channel to readon

Lepas tu isi la borang dalam tu & lepas habis isi klik ‘Click here to add’

 

p/s Pastikan anda tidak terklik atau sengaja klik channel yang merosakkan akhlak. Aku tak nak tanggung k. (^_^)





Jika anda suka akan entri ini, sila klik Facebook Like Button di bawah :