gravatar

Hari bersejarah untuk blog Lantakos

by shuko

www.lantakos.com

 

Salam kepada semua pengunjung blog ni. Hari ni telah tertulis & termaktub dalam lipatan sejarah blog ni kerana dengan secara rasminya blog ni telah selamat mempunyai domain sendiri iaitu dari blogspot ke domain (dot) com. Waa.. dah ada domain sendiri akhirnya blog ni. Dah lama aku mengidam nak ada domain sendiri ni. Kehkeh.. Nampak lebih standard la sekarang kan? Cuma penulisan aku ni je la kena advance jugak. Baru la sesuai dengan domain dia kan. (^_^)

 

Untuk pengetahuan tuan puan & sedara sedari sekalian, domain www.lantakos.com ni telah dibeli di laman web godaddy iaitu sebuah syarikat online yang termasyhur dalam penjualan hosting & domain. Bagi yang berminat, boleh la beli domain ataupun hosting kat situ ye. Ok.. Kat sini aku nak cite la ckit apa yang berlaku semasa proses pembelian domain ni. Kalau korang nak tau, bukan senang nak beli domain blog ni. Ada je masalah yang berlaku. Pening kepala aku. Hampir pada satu ketika, aku hampir putus asa dari nak beli domain sendiri ni.

 

Aku citekan secara ringkas je la k. Time aku nak confirmkan yang aku nak beli domain ni menggunakan akaun sendiri, dia akan keluar satu mesej ‘please click here to correct your information’. Iras-iras camtu la bunyi dia, aku sendiri pun dah tak ingat dah. Nasib baik ada abang Adenan yang sanggup menawarkan diri untuk menggunakan akaun dia untuk beli domain ni. Mekaseh ye! So, aku rasa akaun aku ni la yang ada masalah kat sini. Kalau ada masa free nanti, terpaksa la aku buat akaun baru yang satu lagi kat laman web godaddy & transferkan domain blog ni yang bersemadi kat dalam akaun abang Adenan ke akaun aku.

 

Mulai sekarang maybe aku akan mula serius dalam blogging ni. Ye la kan. Dah ada domain sendiri mesti la kite jadi lebih bersemangat kan. Ye x? Domain baru, semangat pun jadi baru. Penulisan je masih cam dulu. Hehe.. Sampai sini je la untuk kali ni k. Kite jumpa di masa lain pulak. Wassalam.

 

Eh, aku lupa nak bagitau harga domain ni kan. Aku beli dengan harga USD7.67. Pandai-pandai la convert ke harga Ringgit Malaysia k. (n_n)

 

p/s  Lepas ni aku akan bayar hutang tag & hutang entri yang aku dah pernah bagitau dulu.





Jika anda suka akan entri ini, sila klik Facebook Like Button di bawah :