gravatar

Hack Mac address anda dengan Mac Makeup

by shuko

Salam semua. Hi all!! Ok. Hari ni aku nak share pasal hacking ckit. Aku juz share apa yang aku tau je k. Tak pandai sangat hacking-hacking ni. Tunggu ada tok guru yang nak ajar aku nanti (^_^). Sebelum aku nak cerita lebih kat bawah ni, aku nak bagitau ckit. AC Milan kalah semalam. Ok. Sekian (+_+).

 

1stly, aku nak terang kebaikan korang hack Mac address kat PC korang. Bagi sesiapa yang pernah pakai VPN Hotspot Shield untuk bypass laman web kat internet, pernah tak korang kena pulling option ataupun disconnect je memanjang? Dan satu lagi, aku rasa Hotspot Shield ni ada limit brandwidth die. Ye tak? Sebab semakin lama aku pakai, masa nak load page laman web tu makin panjang. Maknanya internet semakin slow la, tapi kalau tak pakai Hotspot Shield ni laju pulak internet.

 

So, cari punye cari kat internet. Kesimpulannya, Hotspot Shield ni detect sesebuah PC tu dengan mengenali Mac address die, bukannya IP address. So, dengan hack Mac address ni, korang tak ada masalah kehabisan brandwidth lagi.

 

Selain itu, dari apa yang aku baca kat internet. Bagi sesiapa yang selalu pakai proxy atau VPN untuk bypass laman web yang kena block, korang masih boleh dikesan oleh admin sekolah atau universiti atau hacker dengan mengenali Mac address yang ada kat dalam PC korang. So, better sebelum nak bypass laman web menggunakan proxy atau VPN tu, tukar Mac address korang k.

 

Korang boleh download software tu kat sini. Download Mac MakeUp

 

Cara Penggunaan software Mac MakeUp ni:

 

Step 1: Korang buka software ni & pilih adapter internet yang korang sedang pakai. Sekarang ni aku pakai wireless untuk sambung internet, so aku pilih adapter wireless & bukannya ethernet.

 

mac address 1

 

 

Step 2: Korang klik Generate random & lepas tu pilih Completely random MAC. Korang boleh gak klik Random OID & lepas tu klik Really random! Terpulang la k.

 

mac address 2

 

 

Step 3: Korang akan lihat ada nombor Mac address yang baru akan keluar. Lepas je keluar nombor tu, korang klik Change k.

 

mac address 3

 

 

Step 4: Nombor Mac address PC korang dah tukar. Untuk memastikan nombor Mac address korang dah tukar ke tak, korang double click icon kecik wireless kat tray icon tu & lepas tu klik kat Tab Support. Di dalam Tab Support tu, korang klik Details k.

 

detail

 

detail 2

 

 

Ok. Dah selesai. Nampak tak nombor Mac address tu. Sama dengan nombor Mac address yang aku nak tukar tadi kan. 42C3FD2B0AE6

Kalau korang nak tukar balik ke Mac address yang asal, klik remove kat dalam software Mac MakeUp tadi k. Satu lagi, kalau tak dapat connect ke internet lepas tukar Mac address tu. Maknanya nombor Mac address tu tak sesuai dengan PC korang la. So, cari nombor Mac address yang lain pulak (^_^).

 

p/s Kalau ade pa pe, tanye je k. Dan aku ade satu soalan, kalau kite dah sorok IP address & Mac address kite kan, ade cara lain x orang nak detect PC kite?Tolong jawab k bagi yang tau.





Jika anda suka akan entri ini, sila klik Facebook Like Button di bawah :

gravatar

hoho. bro dah ajr org hack ni. hee. smart2. aku akan cuba ye. btw aku pon noob lagi ni. =P
tq. nice tutorial bro =D

gravatar

eh..aku baru nk tnye ko..adeh..ko pun xtau rupenye..

gravatar

akak xtau pape..hahaha..;p

gravatar

haha..akak awal2 dh mngelak..(n_n)

gravatar

ada buat entry sal shuko. check it out! jangan lupa tinggal jejak kayh hehe Ini link http://hanalovenest.blogspot.com/2010/02/februarians-encik-megat-miss-lolly-oh.html

gravatar

tQ Hana..nak g tngok sat..

gravatar

dulu masa time kolej..suka main dengan dengan menda nie...time wireless masih free kat kolej..memang siaplah..selalu hack ip hohoho

gravatar

pakar hack gak ko ni..ptutla pro..

gravatar

tapi best gak mun kita dapat hack laman web/blog orang( israel)...hoho

gravatar

adeh..xpenah blja pasal tu..tggu ade org nk ajar hack2 lmn web ni..

gravatar

aku nengar wordpress mudah di hack owh..aku ada ubahsuai theme facebook dari biru ke kaler hitam belum pake agik...aku tok jenis sik mudah tahan lamak ngan theme wordpress

gravatar

aku ada dnga mudah dihack..p xtauk la bna ka x..

gravatar

taufik sm,yang khai padah looser ya...block IP aku dari masuk blog nya owh....tunggu lok nya....

gravatar

biarla..boh glak g blog nya..

gravatar

aku dah buat tapi pasal apa mac still sama..kena reboot ke?

gravatar

software ni hnya bkesan utk xp je..