gravatar

Nike hina nama Allah?

by shuko




Kali ni aku nak kongsikan sedikit dengan korang semua, satu topik yang aku anggap satu isu yang sensitif yang melibatkan maruah agama Islam yang kita cintai, mesti la kan. Berdasarkan gambar di atas, apa yang korang akan buat? Ban atau tak nak ban? Apa sebab korang nak ban nike?

Di bawah nanti, aku akan tunjukkan kat korang gambar-gambar kasut nike yang telah mencipta satu kontroversi terhadap dunia. Gambar-gambar tu semua aku jumpa semasa google kat internet beberapa hari yang dahulu. Nike telah mencipta satu kasut yang tak silap aku diberi nama Nike Air (betulkan aku kalau silap k), tapi yang masalahnya apa kaitan Nike Air dengan menghina nama Allah?


Ok..korang tengok lah dulu gambar-gambar kasut Nike Air yang aku maksudkan tadi. Klik untuk besarkan gambar-gambar ni ok.










Apa macam? Kenapa corak api tu mesti menyerupai nama Allah. Tak ada corak lain lagi ke? Dan kenapa nak letak kat belakang kasut & kat bawah tapak kasut. Adakah disengajakan atau tidak disengajakan? Korang fikir lah sendiri k.

Lepas tengok-tengok gambar kat atas, korang fikir-fikir lah kalau nak beli aksesori keluaran nike ni k. Aaa..aku nak tanya lagi, nak ban atau tak nak ban nike ni nanti? Korang fikirlah sendiri k. "Tepuk dada, tanyalah selera". Kalau nak beli, belilah. Tak ada orang nak melarang. Ok..tu je.


p/s Tak silap aku..nike ni ada kaitan dengan israel kan?





Jika anda suka akan entri ini, sila klik Facebook Like Button di bawah :

gravatar

just a symbol rite? I believe your god won't be so easy angry on them...

gravatar

if you want to know about that..just be a muslim..

gravatar

dkt cni link artikel berkaitan nike

http://myxxppxx.blogspot.com/2009/12/asal-usul-nike.html

gravatar

ok..dh tgok..rupenye berhala kn..